loading...
آموزش کامپیوتر | علم کامپیوتر
تبلیغات

https://rozup.ir/view/1813141/C4ALLBANEER.IR.gif

http://up.skinak.ir/view/1136449/ADS1.png

http://uupload.ir/files/g5yp_tolooesobh.gif

آخرین ارسال های انجمن
مهدی حسینی بازدید : 613 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)


ترفند ویندوز
خاموش کردن کامپیوتر به صورت خودکار
ممکن است شما هم جز کسانی باشید که آخر شب را با دیدن فیلم و یا شنیدن آهنگ بخوابید و نگران از این هستید که که شاید در اثر خستگی به خواب بروید و کامپیوتر روشن بماند.
اگر دوست دارید که با خیال راحت و بدون اینکه از روشن ماندن سیستم تان نگران باشید به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید و یا اینکه فیلم دلخواه خود را نگاه کنید می توانید با انجام این ترفند سیستم خود را پس از مدت زمان دلخواه به صورت دلخواه خاموش کنید .
۱) با فشردن همزمان کلید های win و R از صفحه کلید Run ویندوز را باز کنید. عبارت Cmd را در کادر باز شده تایپ کنید و روی ok کلیک کنید. تا صفحه ی سیاه رنگ داس باز شود.
۲) دستور shutdown _s -t 1800 را دقیقا در محیط داس تایپ کنید و کلید enter را از صفحه کلید بفشارید.
با فشردن کلید enter پیغامی در قسمت سمت راست نوار وظیفه نمایش داده می شود که در آن علاوه بر اخطار دادن از خاموش شدن کامپیوتر زمان خاموش شدن آن را به دقیقه نیز می گوید.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 435 یکشنبه 09 اسفند 1394 نظرات (0)

رمزگشایی یک متن رمزنگاری شده

در این بخش می خواهیم فایل متنی که در بخش قبلی ایجاد کرده بودیم را رمزگشایی کنیم. برای این کار در صفحه اصلی نرم افزار از منوی File گزینه open را انتخاب می کنیم. در پنجره باز شده فایل Encoded Text.txt را انتخاب می کنیم . با این کار پنجره جدیدی باز می شود که پسورد را در آن وارد کرده وسپس روی دکمه ok کلیک می کنیم.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 213 یکشنبه 09 اسفند 1394 نظرات (0)

رمزنگاری یک متن
در این بخش می خواهیم یک فایل متنی با نام My Text .txt را رمز نگاری کنیم . برای این کار ابتدا نرم افزار را اجرا می کنیم . از منوی File گزینه Open را انتخاب می کنیم.
سپس فایل Text. txt که در دسکتاپ گذاشته ایم را انتخاب می کنیم.با این کار متن این فایل در قسمت plain text Decoded نمایش داده می شود. روی دکمه Encode کلیک کنید.
پنجره ای باز می شود که در آن پسوردی را به طور یکسان در هردو کادر وارد می کنیم.
با کلیک روی ok متن ما رمزنگاری می شود.این متن که به صورت رمز در آمده در قسمت text Encoded نمایش داده می شود.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 217 پنجشنبه 06 اسفند 1394 نظرات (0)

آشنایی با نرم افزار Bc Text Encoder
نرم افزار BC Text Encoder نرم افزاری کوچک و رایگان می باشد که به وسیله آن قادریم متن ها و نوشته های فارسی و یا انگلیسی را رمزنگاری کنیم تا دیگران توانایی خواندن آن را نداشته باشند و فقط با داشتن پسورد بتوانیم متن را رمزگشایی نماییم. لازم به ذکر است که این نرم افزار فقط از فایل های با پسوند TXT پشتیبانی می کند.
پس اگر متن مورد نظر ما فرمت دیگری دارد کافیست متن را در نرم افزاری مثل Notepad کپی کرده و سپس آن را با پسوند TXT ذخیره می کنیم ، نرم افزار BC text Encoder نیازی به نصب ندارد و برای اجرای آن کافیست فقط روی فایل BC Text Encoder.exe دبل کلیک کنیم.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 257 دوشنبه 03 اسفند 1394 نظرات (0)

 

ترفند ویندوز

رمز گذاری روی اسناد آفیس (شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و ...)

اگر سند مهمی دارید که نمی خواهید هر کسی به سادگی بتواند آن را باز کند می توانید با استفاده از این ترفند اسناد خود را رمز گذاری کنید. ما در اینجا رمز گذاری روی اسناد آفیس ۲۰۱۰ را آموزش می دهیم ولی روی سایر نسخه های همانند ۲۰۰۷ و 2013 نیز قابل انجام است . فقط ممکن  است گزینه ها کمی تفاوت داشته باشد. دقت داشته باشید که در سایر نسخه ها شما باید دنبال گزینه ای بگردید که به شکل عکس قفل و کلید است.

۱) سند خود را باز کنید و در صفحه ی باز شده به منوی فایل بروید در این منو گزینه info به صورت پیش فرض فعال است. گزینه ی document Protect را انتخاب کنید و سپس از زیر مجموعه ی آن گزینه ی دوم یعنی Encrypt with a password را انتخاب نمایید.

۲) در کادر باز شده رمز دلخواه خود را وارد کرده و رویOK  کلیک نمایید کادر دیگری مشابه کادر قبلی باز می شود ، رمز خود را دوباره وارد کنید و روی دکمه ok کلیک نمایید.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 216 دوشنبه 03 اسفند 1394 نظرات (0)

 

ترفند ویندوز

ساخت یک پوشه جادویی

با انجام این ترفند شما می توانید پوشه ای بسازید که در آن تمامی تنظیمات ویندوز موجود باشد. در اصل شما با باز کردن یک پوشه می توانید تمامی تنظیمات سیستم خود را ببینید و به عنوان یک راه میانبر برای دسترسی به تنظیمات ویندوز خود از آن استفاده کنید. در این پوشه تمامی تنظیمات control panel به شکلی خاص و ساده دسته بندی شده است. اگر شما می خواهید این پوشه جادویی را به عینه ببینید و از آن برای دسترسی سریع تر به تنظیمات مختلف استفاده کنید با ما همراه باشید .


 

http://up.pcscience.ir/view/1300488/co4928.jpg

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 444 جمعه 30 بهمن 1394 نظرات (0)

ترمیم فایل های فشرده ی معیوب

گاهی اوقات بر اثر فرسودگی و آسیب پذیری دیسک ها،فایل های فشرده ای که در محل های آسیب دیده ی دیسک ها قرار میگیرند دچار مشکل می شوند و اطلاعات داخل آن بازگشایی نمی شوند.
و‌ یا در بسیاری از مواقع بخشی از اطلاعات بازگشایی می شود و بخشی از آن خراب شده و قابل استفاده نیست.
اگرچه احتمال بسیار کمی برای وقوع این اتفاق وجود دارد ولی به هر حال بررسی و دانش در رابطه با این مسئله برای اشخاصی که همیشه با فایل های فشرده سروکار دارندضروری می باشد.
برای ترمیم فایل های فشرده ی معیوب نرم افزارهای گوناگونی وجود دارد ولی امکاناتی در خود برنامه Win RAR قرار دارد.که ما را از استفاده از برنامه های دیگر بی نیاز می کند .برای نمونه فایل معیوبی با نام Incorrect Data .rar که در آدرس E:Data3 قرار دارد را در نظر می گیریم . برای ترمیم این فایل مراحل زیر را دنبال می کنیم:
۱) وارد برنامه ی Win RAR می شویم.
۲) اکنون باید از پنجره ی اصلی برنامه محل قرار گرفتن فایل مورد نظر را پیدا کنیم. رفتن به محل قرار گرفتن فایل ها در صفحه اصلی winrar درست همانند مرورگر ویندوز می باشد. برای این کار از طریق نوار آدرس، درایو E را انتخاب می کنیم تا محتویات این درایو ظاهر شود. حال از لیست ظاهر شده، روی پوشه Data3 دو بار کلیک می کنیم تا وارد آن شویم.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

تعداد صفحات : 16

درباره ما
به سایت آموزش کامپیوتر | علم کامپیوتر خوش آمدید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 5,026
  • بازدید کلی : 490,626
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات

    http://up.pcscience.ir/view/2021487/MegaTech_929960.gif

    http://up.skinak.ir/view/1136334/2_118358.gif

    http://www.1000charge.com/gifbanner/1000Charge-120.gif

    http://up.pcscience.ir/view/1028009/ads2_0153273ef55abc7b4f17a5dead4fa9dc.png

    الکسا