loading...
آموزش کامپیوتر | علم کامپیوتر
تبلیغات

https://rozup.ir/view/1813141/C4ALLBANEER.IR.gif

http://up.skinak.ir/view/1136449/ADS1.png

http://uupload.ir/files/g5yp_tolooesobh.gif

آخرین ارسال های انجمن
مهدی حسینی بازدید : 1876 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (6)

آموزش جلوگیری از هک شدن مودم با تعیین MAC Filter برای مودم TP Link



آموزش تعیین MAC Filter برای مودم TP Link:


ابتدا اطمینان حاصل کنید که کامپیوترتان با سیم به مودم متصل گشته باشد.
سپس کامپیوتر را روشن کرده و مرورگر را باز کنید.
در نوار آدرس مرورگرتان آدرس 192.168.1.1 را تایپ کرده و در صفحه نمایان شده برای رمز عبور و پسورد از کلمه admin استفاده کنید.
اکنون تمام دستگاه هایی که مجاز به استفاده از مودم اند را به مودم متصل نمایید.
سپس مانند عکس زیر گزینه Refresh را بزنید.
حالا تمام آدرس هایی که زیر ستون MAC نوشته شده اند را یکی یکی و جدا جدا کپی کنید و نگه دارید.


http://up.pcscience.ir/view/1832854/photo_2016-09-13_19-54-34.jpg




به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 210 سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ابرمخفی کردن فایل ها

 

در ترفند قبلی روشی برای مخفی کردن فایل ها و پوشه ها به شما اموزش دادیم. ولی اگر کسی ترفند گفته شده را بلد باشد می تواند به فایل های مخفی شده شما دست پیدا کند. در این ترفند روش امن تر و پیشرفته تری را برایتان می نویسیم. با این ترفند میتوانید پوشه های خود را به پوشه های ابر مخفی و سیستمی تبدیل کنید. در این صورت حتی اگر گزینه ی Show Hidden files, folders, and drives که در ترفند قبلی برایتان گفتیم فعال باشد پوشه ی مخفی شده شما قابل نمایش نخواهد بود و فقط با دانستن نام پوشه مخفی شده می توانید آن را از حالت مخفی خارج سازید.

 

مراحل کار به صورت زیر است:

1-     با فشردن همزمان کلید های Win+R از صفحه کلید Run را باز کرده و عبارت cmd را در آن تایپ کنید. سپس روی Ok کلیک کنید تا پنجره سیاه رنگ داس باز شود. حال دستور زیر را دقیقا در محیط داس تایپ کنید و کلید enter را از صفحه کلید بفشارید:

Attrib +s +h D:PCScience

توجه داشته باشید که در این دستور D نام درایو و PCScience نام فولدری است که می خواهید آن را مخفی کنید.  

 

نکته...

به اسپیس های بعد از attrib و s و h دقت کنید. یعنی بعد از attrib و s و h باید یک فاصله (space) بزنید.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 241 دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

ساده ترین روش مخفی کردن فایل ها و پوشه ها

 

تابحال برایتان پیش امده که فایل یا پوشه ای داشته باشید که نخواهید اعضای خانواده یا دیگران به ان دسترسی پیدا کنند؟ اگر چنینی پوشه ای داشته باشید با ان چه می کنید؟در این ترفند و ترفند های بعدی چند روش جالب و مطمئن برای مخفی سازی پوشه ها و فایل ها را به شما اموزش می دهیم.

اولین روش مخفی کردن فایل ها و پوشه ها را با یک روش ساده و ابتدایی شروع می کنیم:

روی فایل یا پوشه ای که میخواهید مخفی کنید کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه ی اخر یعنی properties را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده گزینه ی Hidden را تیک بزنید و بر روی ok کلیک کنید.

به همین سادگی خواهید دید که فایل یا پوشه مورد نظر شما مخفی شده است.

 

حال چگونه فایل مخفی را مشاهده کنیم:

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 247 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (0)

پاکسازی غیر قابل بازیابی اطلاعات

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که خواسته باشید فایل ها و یا اسنادی را از روی سیستم تان به نحوی پاک کنید که دیگر افراد نتوانند به هیچ وجه به آن ها دسترسی داشته باشند یا با استفاده از نرم افزارهای بازیابی ، آن ها را برگردانده و از آنها استفاده نمایند. معمولا وقتی می خواهیم رایانه خود را بفروشیم و یا این که آن را برای تعمیر به دست افراد غریبه بسپاریم لازم است این کار را انجام دهیم .
می دانیم که با پاک کردن ساده و یا فرمت کردن هارد اطلاعات آن ازبین نمی رود.
نرم افزار steganos privacy suit این قابلیت را دارد که هر فایلی که بخواهیم از شرش خلاص شویم را به کل نابود کند و کاری کند که دیگر قابل برگشت نباشد. برای انجام این کار مراحل زیر را پیگیری می کنیم:
از پنجره اصلی نرم افزار گزینه shredder را انتخاب می کنیم.در پنجره باز شده با کلیک روی دکمه Add folder می توانیم پوشه ای را که می خواهیم پاک کنیم انتخاب کنیم. همچنین اگر بخواهیم چند فایل را که در پوشه های مختلف قرار دارند پاک کنیم می توانیم روی دکمه Add file کلیک کنیم.
پس از انتخاب و اضافه کردن فایل ها و پوشه های مورد نظر به لیست روی دکمه Destroy کلیک می کنیم. سپس در پنجره باز شده گزینه ok را انتخاب می کنیم.
حالا آنقدر صبر می کنیم تا عملیات پاکسازی به پایان برسد، وپس از آن روی دکمه ok کلیک می کنیم.
با این کار تمام اطلاعاتی که انتخاب کرده بودیم از هارد دیسک حذف فیزیکی شدند یعنی دیگر قابل بازیابی نیستند.
نکته:
حتما به این نکته توجه داشته باشید که زمانی به حذف فیزیکی اطلاعات می پردازیم که اطمینان داشته باشیم به آن اطلاعات هیچ نیازی نداریم . چون این کار، اطلاعات مورد نظر را برای همیشه نابود می کند. پس عجله در این کار ، نتیجه ای جز پشیمانی برای شما نخواهد داشت.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 435 یکشنبه 09 اسفند 1394 نظرات (0)

رمزگشایی یک متن رمزنگاری شده

در این بخش می خواهیم فایل متنی که در بخش قبلی ایجاد کرده بودیم را رمزگشایی کنیم. برای این کار در صفحه اصلی نرم افزار از منوی File گزینه open را انتخاب می کنیم. در پنجره باز شده فایل Encoded Text.txt را انتخاب می کنیم . با این کار پنجره جدیدی باز می شود که پسورد را در آن وارد کرده وسپس روی دکمه ok کلیک می کنیم.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 213 یکشنبه 09 اسفند 1394 نظرات (0)

رمزنگاری یک متن
در این بخش می خواهیم یک فایل متنی با نام My Text .txt را رمز نگاری کنیم . برای این کار ابتدا نرم افزار را اجرا می کنیم . از منوی File گزینه Open را انتخاب می کنیم.
سپس فایل Text. txt که در دسکتاپ گذاشته ایم را انتخاب می کنیم.با این کار متن این فایل در قسمت plain text Decoded نمایش داده می شود. روی دکمه Encode کلیک کنید.
پنجره ای باز می شود که در آن پسوردی را به طور یکسان در هردو کادر وارد می کنیم.
با کلیک روی ok متن ما رمزنگاری می شود.این متن که به صورت رمز در آمده در قسمت text Encoded نمایش داده می شود.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 216 پنجشنبه 06 اسفند 1394 نظرات (0)

آشنایی با نرم افزار Bc Text Encoder
نرم افزار BC Text Encoder نرم افزاری کوچک و رایگان می باشد که به وسیله آن قادریم متن ها و نوشته های فارسی و یا انگلیسی را رمزنگاری کنیم تا دیگران توانایی خواندن آن را نداشته باشند و فقط با داشتن پسورد بتوانیم متن را رمزگشایی نماییم. لازم به ذکر است که این نرم افزار فقط از فایل های با پسوند TXT پشتیبانی می کند.
پس اگر متن مورد نظر ما فرمت دیگری دارد کافیست متن را در نرم افزاری مثل Notepad کپی کرده و سپس آن را با پسوند TXT ذخیره می کنیم ، نرم افزار BC text Encoder نیازی به نصب ندارد و برای اجرای آن کافیست فقط روی فایل BC Text Encoder.exe دبل کلیک کنیم.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 221 سه شنبه 27 بهمن 1394 نظرات (0)

رمز گذاری روی فایل ها و پوشه ها
در این بخش می خواهیم برای دسترسی به فایل های محرمانه یک پسورد قرار بدهیم. تفاوت این کار با گاو صندوق این است که برای گاو صندوق یک حجم اولیه در نظر می گرفتیم . و سپس اطلاعات را در داخل آن قرار می دادیم. اما در این بخش برای خود فایل ها و پوشه ها پسورد می گذاریم.
برای این کار از پنجره اصلی نرم افزار گزینه Hide & crypt را انتخاب می کنیم.
در پنجره باز شده روی گزینه Archive New کلیک می کنیم تا پنجره مربوط به آن ظاهر شود
در پنجره بعد روی گزینه Add folder کلیک می کنیم تا پوشه ای که حاوی اطلاعات محرمانه ما می باشد را انتخاب کنیم 
ما پوشه ای با نام My files را که از قبل در دسکتاپ قرار داده ایم را انتخاب می کنیم . با این کار این پوشه به لیست این پنجره اضافه می شود . حالا برای رمز گذاری روی این پوشه ،روی گزینه save کلیک می کنیم.
در پنجره باز شده مکان قرار گیری فایل تولیدی و هم چنین نام آن را انتخاب می کنیم. ما نام فایل امنیتی تولید شده را File crypted می گذاریم و مکان ذخیره شدن آن رادر دسکتاپ انتخاب می کنیم.
سپس روی دکمه save کلیک می کنیم.
درپنجره بعدی پسورد مورد نظرمان را وارد کرده وسپس روی ok کلیک می کنیم
پس از کمی انتظار وبه پایان رسیدن عملیات پسورد گذاری ،پوشه File My در قالب فایلی با نام Crypted File.edf در دسکتاپ ایجاد می شود که دارای پسورد نیز می باشد. البته پوشه My File در جای خود قرار دارد و تغییری در آن ایجاد نمی شود . بنا بر این بعد از اینکه از ایجاد فایل Crypted File.edf و درست کار کردن آن اطمینان حاصل کردیم می توانیم پوشه اصلی یعنی پوشه My File را پاک کنیم.برای دسترسی به پوشه موجود در این فایل باید مراحل زیر را دنبال کنیم :
ابتدا روی فایلcrypted File.edf که در دسکتاپ قرار گرفته دبل کلیک می کنیم تا پنجره جدیدی باز شود.

 

  

 


به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 210 سه شنبه 27 بهمن 1394 نظرات (0)

تبدیل حافظه فلش یا لوح فشرده به گاو صندوق
نرم افزار privacy suit steganos به ما این امکان را می دهد که بتوانیم گاو صندوق را در یک سی دی و یا حافظه فلش ایجاد کنیم. ما برای جا به جایی اطلاعات مهم خود می توانیم از این سیستم امنیتی استفاده کنیم.
به عنوان مثال می توانیم کل یک حافظه فلش و یا قسمتی از حجم آن را به یک گاو صندوق تبدیل کنیم، و اطمینان داشته باشیم که هیچکس نمی تواند به صندوق ما دسترسی داشته باشد.
در ادامه می خواهیم گاو صندوقی را در یک حافظه فلش ایجاد کنیم. از پنجره اصلی نرم افزار روی گزینه Portable . safe کلیک می کنیم.
برای انتخاب حافظه فلش روی گزینه سمت راست کلیک می کنیم.
در پنجره بعدی حافظه فلشی که به رایانه متصل کرده ایم را از لیست انتخاب کرده و روی Next کلیک می کنیم.
در پنجره بعدی حجم گاو صندوق را تعیین می کنیم. دقت داشته باشید حجم گاو صندوق را حداکثر به میزان فضای خالی حافظه فلش می توانیم قرار دهیم. ما حجم گاو صندوق را ۱گیگا بایت انتخاب می کنیم.
باکلیک روی Next وارد پنجره تعیین پسورد می شویم . در این پنجره پسوردی را وارد می کنیم .
حال روی Next کلیک می کنیم و منتظر می مانیم تا این مرحله به پایان برسد .

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 186 شنبه 24 بهمن 1394 نظرات (0)

تبدیل کردن حافظه فلش به کلیدی برای باز کردن گاو صندوق
ما می توانیم یک حافظه فلش را به کلیدی برای باز کردن و وارد شدن به گاو صندوق تبدیل کنیم. یعنی با اتصال حافظه فلش با رایانه ، برای وارد شدن به گاو صندوق ، دیگر نیازی به وارد کردن پسورد نیست. این ویژگی زمانی لازم می شود که ما پسورد گاو صندوق را فراموش کرده ایم.
برای این کار کافی است در هنگام تعیین پسورد علاوه بر دادن پسورد برای گاو صندوق ،گزینه store password on key device را نیز فعال کنیم. بعد از فعال کردن این گزینه و وارد کردن پسورد مورد نظرمان باید حافظه فلش را به رایانه متصل کنیم وپس از آن روی دکمه next کلیک کنیم تا پنجره بعدی باز شود. در پنجره جدید روی نام حافظه فلش کلیک می کنیم تا انتخاب شود. سپس روی‌دکمه ok کلیک می کنیم.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...



مهدی حسینی بازدید : 176 شنبه 24 بهمن 1394 نظرات (0)

دسترسی به یک گاو صندوق مخفی شده
برای باز کردن و ورود به گاو صندوق مخفی شده در یک فایل مراحل زیر را انجام می دهیم:
ابتدا وارد پنجره اصلی نرم افزار می شویم وسپس با کلیک روی safe وارد پنجره steganos safe می شویم.حالا روی آیکون open a hidden safe کلیک می کنیم.
در پنجره باز شده با کلیک روی which file resides your hidden safe? within همان فایلی که گاو صندوق در آن پنهان شده است، را انتخاب می کنیم.
پس از انتخاب آن فایل ویدیویی ،پنجره جدیدی باز می شود.در این پنجره می توانیم نام درایو مجازی مربوط به گاو صندوق را انتخاب کنیم.ما حرف z را انتخاب می کنیم. حالا دکمه next را کلیک می کنیم.
در پنجره بعدی پسورد گاو صندوق safe1 را وارد می کنیم وبعد از آن روی دکمه next کلیک می کنیم.
با این کار گاو صندوق safe1 باز شده است.واز طریق my computer می توانیم وارد گاو صندو ق مان که درایو z می باشد شویم.

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 919 شنبه 24 بهمن 1394 نظرات (1)

مخفی کردن یک گاو صندوق در قالب یک فایل
یکی از قابلیت های جالب نرم افزار Steganos privacy suit قابلیت مخفی کردن گاو صندوق در قالب یک فایل دیگر است.به طوری که هیچ تغییری در آن فایل جز حجم آن ایجاد نمی شود.در واقع افراد غیر مجاز با دیدن آن فایل متوجه نمی شوند که گاو صندوق محرمانه ما در داخل آن پنهان شده است.
البته این قابلیت فقط برای گاو صندوق های با حجم کمتر از ۳گیگا بایت می باشد .پس با این حساب ،گاو صندوقsafe1 که حجم آن آن ۲گیگا بایت می باشد قابلیت مخفی شدن را دارد.
برای مخفی کردن گاو صندوق safe1 در قلب یک فایل مراحل زیر را دنبال می کنیم:
ابتدا نرم افزار را اجرا کرده ودر پنجره اصلی روی safe کلیک می کنیم .سپس روی آیکن گاو صندوق safe1 راست کلیک کرده واز منوی باز شده گزینه Hide را انتخاب می کنیم. 
با انتخاب این گزینه پنجره جدیدی باز می شود.
وفایلی را که می خواهیم گاو صندوق در آن پنهان شود باید یکی از فرمت های زیر را داشته باشد:
ExE،wmv،avi،m4a،mp3
در این پنجره روی دکمه next کلیک کنیدتا به مراحل بعد برویم.
در این پنجره باید فایلی را که می خواهیم گاوصندوق مان را در آن مخفی کنیم را انتخاب کنیم.ما یک فایل ویدیویی با نام video.avi را انتخاب کرده ایم.حال روی دکمه Next کلیک کرده وصبر می کنیم تا عملیات مخفی سازی به پایان برسد.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 625 جمعه 27 آذر 1394 نظرات (0)

ورود به گاو صندوق و تنظیمات مربوط به آن

قبلا آموختیم که چطور یک گاو صندوق برای قرار دادن اطلاعات ایجاد کنیم. امروز می خواهیم روش باز کردن و بستن (ورود و خروج) گاو صندوق و هم چنین تنظیمات مربوط به آن را توضیح دهیم.

باز کردن و ورود به صندوق

برای باز کردن و ورود به گاو صندوق مراحل زیر را دنبال می کنیم:

ابتدا نرم افزار steganos privacy suit را اجرا می کنیم و سپس به قسمت safe وارد می شویم.

حال روی گاو صندوقsafe 1   راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه open را انتخاب می کنیم.

در پنجره باز شده پسوردی که برای این گاو صندوق انتخاب کرده بودیم را وارد می کنیم.

اگر پسوردی که قبلا انتخاب کردیم از نوع تصویری بود باید با کلیک روی آیکنی که شکل تصویر دارد تصویر یا تصاویر مورد نظر را به ترتیب انتخاب کنیم. بزودی آموزش قرار دادن پسورد تصویری را هم خواهیم داد.

حالا بر روی دکمه OK کلیک می کنیم. در این حالت مشاهده می کنیم که تصویر گاو صندوق مورد نظر با در بسته به یک گاو صندوقدبا در باز تبدیل شده است.

حال روی این گاو صندوق راست کلیک کرده و گزینه Display را انتخاب می کنیم.

با انتخاب این گزینه درایو مجازی Z که همان پنجره گاو صندوق Safe 1 می باشد در یک پنجره باز می شود.

البته وقتی پسورد را برای باز کردن گاو صندوق وارد کردیم درایو مجازی مربوط به آن یعنی Z در My Computer ویندوز ظاهر می شودو از آن جا نیز می توانیم وارد این گاو صندوق شویم.

انتقال فایل ها به گاو صندوق مانند سایر درایو ها انجام می شود. یعنی تا وقتی که گاو صندوق ما باز است می توانیم هر نوع فایل با هر فرمتی را در گاو صندوق کپی کنیم. هم چنین ما محدودیتی برای اجرای فایل ها وجود ندارد و گاو صندوق ما عملکردی مشابه با بقیه درایو های سیستم دارد.

بستن گاو صندوق

برای بستن گاو صندوق کافی است روی آیکن گاو صندوق Safe 1 در پنجره steganos safe راست کلیک کنیم و از کنوی باز شده، گزینه ی close را انتخاب کنیم.

با این کار پنجره جدیدی باز می شود که برای بستن فایل های موجود در این گاو صندوق به شما هشدار می دهد. با کلیک روی دکمه yes گاو صندوق دوباره به حالت بسته در می آید.

 

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 230 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

ایجاد یک گاو صندوق الکترونیکی (فضای امن) برای ذخیره اطلاعات

 

http://up.pcscience.ir/view/1031435/Steganos_20Safe_20v12_7ac56c5c17058315f77c1abb33c4daad.jpg

 

 

امروز می خواهیم یک فضای مجازی برای قرار دادن اطلاعات محرمانه ایجاد کنیم. در واقع می خواهیم نوعی گاو صندوق داشته باشیم که جز خودمان هیچ کس دیگری نتواند به فایل های درون آن دسترسی داشته باشد. نرم افزار Steganos privacy suit این قابلیت را در ابزاری به نام Safe قرار داده است.

ابزار Safe یک گاو صندوق بزرگ و قوی برای حفاظت از اطلاعات محرمانه ما ایجاد می کند. این ابزار از جدیدترین سیستم امنیتی به نام AES یا همان Advanced Encryption Standard استفاده می کند و به ما این توانایی را می دهد که تا 256 گیگابایت اطلاعات را از هر نوع  فرمتی را در این گاو صندوق جای می دهیم.

برای ایجاد یک گاو صندوق از پنجره اصلی نرم افزار روی ایکن گاو صندوق که Safe نام دارد کلیک می کنیم.

با کلیک روی این ایکن، پنجره Steganos Safe باز می شود که شامل دو گزینه می باشد.

در کادر شماره 1 از قسمتی که Create a Safe نام دارد می توانیم گاو صندوق جدیدی ایجاد کنیم.

در کادر شماره 2 که open a hidden safe نام دارد می توانیم گاو صندوق مخفی شده ای که قبلا ساخته ایم را باز کنیم.

برای ایجاد یک گاو صندوق روی کادر شماره 1 کلیک میکنیم تا پنجره مربوط به ان ظاهر شود. در پنجره ظاهر شده روی دکمه Next کلیک می کنیم تا وارد مرحله بعدی شویم.

در این پنجره می توانیم نامی را برای گاو صندوق انتخاب کنیم. ما نام این گاو صندوق را Safe1 می گذاریم و سپس روی دکمه Next کلیک می کنیم تا پنجره بعدی باز شود.

در این پنجره باید حجم گاو صندوقمان را تعییمن کنیم. ما به اندازه فضای خالی درایوی که ویندوز در آن نصب شده است و حداکثر تا 256 گیگابایت می توانیم فضا یات حجم به گاو صندوق اختصاص دهیم. به عنوان مثال درایو رایانه ما که ویندوز در ان قرار دارد، 6.39 گیگابایت  فضای خالی دارد. در نتیجه حداکثر حجمی که میتوانیم به گاو صندوقمان اختصاص دهیم6.39 گیگابایت می باشد.

ما میزان حجم این گاوصندوق را روی 2 گیگابایت تنظیم می کنیم تا بتوانیم به همین میزان، اطلاعات در داخل ان قرار دهیم. سپس روی دکمه Next کلیک می کنیم تا پنجره مربوط به تعیین پسورد ظاهر شود.

 

 

 

مهدی حسینی بازدید : 210 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (0)

گذاشتن پسورد بر روی فایل فشرده

برای اعمال پسورد روی فایل های فشرده دو راه وجود دارد.

راه مناسب تر: روش دوم فشرده سازی فایل ها (که قبلا ذکر شد) را دنبال می کنیم تا به پنجره Archive name and parameters برسیم.

حال مراحل زیر را انجام می دهیم:

1- در این پنجره سربرگ Advanced را انتخاب می کنیم.

مهدی حسینی بازدید : 218 چهارشنبه 11 آذر 1394 نظرات (0)

 

امنیت اطلاعات

 

نرم افزار

Steganos Privacy Suit

 

 

 

 

 

 

تا کنون تصور کرده اید که اگر مثلا عکس های خانوادگی شما روی اینترنت پخش شود چه حالی خواهید داشت؟ تا کنون به این فکر کرده اید که این همه فیلم های خانوادگی چطور بین مردم دست به دست می شود  و خیلی ها در نتیجه آن درگیر مشکلات بسیار جدی می شوند؟ تاکنون توجه کرده اید اگر فایل های خصوصیتان به دست افراد ناباب بیفتد چه خطراتی شما را تهدید می کند؟

اگر بخواهید کامپیوترتان را برای تعمیر به مراکز خدماتی ناشناخته ببرید چه می کنید؟ آیا همه اطلاعات را از روی هارد دیسک پاک می کنید؟ برای اینکه همه این نگرانی ها و ابهامات را از ذهن خود دور کنید با ما همراه شوید....

شرکت های تولید کننده نرم افزار های امنیتی توانسته اند با تولید نرم افزارهای امنیتی بخشی از نگرانی هایی که‌ در بالا به آنها اشاره شد را برطرف نمایند Steganos یکی از شرکت های نرم افزار های امنیتی است که محصولات متفاوت و قدرتمندی را در زمینه های مختلف امنیتی و به اصطلاح Security & Privacy عرضه نموده است.

بسته ی امنیتی مشهور و قدرتمند این شرکت تجت عنوان Security Suite Steganos مجموعه کامل از ابزار های امنیتی در زمینه های امنیت اطلاعات ، امنیت در مقابل نرم افزارهای مخرب ، امنیت فعالیت ها و ... است.

نرم افزار Security Suit Steganos شامل اکثر راه های ممکن برای رمزگذاری و مخفی کردن اطلاعات است. این نرم افزار امکاناتی چون پشتیبانی کامل از فایل های آفیس ، قفل کردن اطلاعات ، پاک کردن فایل بدون کوچکترین شانس بازیابی ، کار با دیسک های رمز نگاری شده مجازی، تمیز کردن تاریخچه ، پشتیبانی از انواع ایمیل و نرم افزارهای مربوطه ، موتورهای جستجو ، کوکی ها ، Cache و ... را به ارمغان می آورد.

 

 نصب و آشنایی با محیط نرم افزارSecurity Suit  Steganos 

ابتدا فایل Steganos Privacy Suit.EXE دبل کلیک می کنیم. اولین پنجره از عملیات نصب ، نمایش داده می شود. در این پنجره روی دکمه Next کلیک می کنیم.

در پنجره بعدی نیز روی دکمهAgree   کلیک میکنیم تا به پنجره بعدی برویم.

در این پنجره مسیر نصب نرم افزار را می توانیم تعیین کنیم . ما این قسمت را بدون تغییر گذاشته و روی Install کلیک میکنیم تا عملیات نصب به پایان برسد.

بعد از پایان نصب، پنجر ه ای ظاهر می شود در این پنجره  روی Finish کلیک کرده و منتظر می مانیم تا سیستم ریست شود . و عملیات نصب به درستی انجام شود.

 

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

مهدی حسینی بازدید : 271 یکشنبه 01 آذر 1394 نظرات (0)



USB DISK SECURITY

از آنجاییکه که امروزه یکی از مهمترین علل انتشار آلودگی در رایانه، استفاده از حافظه های فلش می باشد، نرم افزارهای امنیتی مختلفی به طور تخصصی به مقابله با انتشار آلودگی از طریق این سخت افزار پرداخته اند.


یکی از نرم افزارها USB DISK SECURITY می باشد که به سادگی بر روی رایانه نصب شده و قابل استفاده است.

 

بخش های اصلی برنامه


در صورت نصب برنامه و بعد از هر بار راه اندازی ویندوز پیغامی به معنای فعال بودن برنامه است نمایش داده می شود.



محافظ USB 

(USB SHIELD)

 

این قسمت وظیفه حمایت از رایانه در مقابل تهدیداتی را بر عهده دارد که ممکن است در درایو USB موجود باشند. هم چنین وقتی یک حافظه فلش را درون درگاه USB رایانه قرار دهید ،USB SHIELD به طور خودکار باز شده و تهدیدات احتمالی بر روی درایو را بررسی و در لیست موجود ، به کاربر نمایش می دهد. در این حالت می توانید با انتخاب موارد آلوده و گزینه DELETE آن ها را حذف نمایید. گزینه DELETE ALL نیز همه موارد موجود در لیست را حذف می کند.



پیمایش (USB SCAN)

 

در این بخش و با استفاده از گزینه SCAN می توانید به پیمایش محتویات درایو USB بپردازید. این پیمایش بسیار سریع بوده و وقت چندانی از شما نمی گیرد. البته مسلما عمق پیمایش بسته های امنیتی مثل kaspersky یا smart security eset را ندارد، اما می تواند اطمینان نسبی جهت دسترسی اولیه به حافظه فلش را به شما بدهد.


موارد آلوده یا مشکوک در لیست موجود قرار گرفته و در قسمت state وضعیت آنها مشخص می شود که آیا آلوده یا تهدید آمیز هستند گزینه های Delete و Delete all برای حذف این موارد قابل استفاده است.




محافظ حافظه



این بخش وظیفه بررسی فعالیتهای بالقوه خطرناک برنامه ها را بر عهده دارد و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک، فرایند مربوطه را در لیست نمایش داده و امکان حذف آن را فراهم می کند.

 

مهدی حسینی بازدید : 210 جمعه 29 آبان 1394 نظرات (1)

 

 

 مقابله با بد افزارها و ویروس ها


http://www.picturesanimations.com/p/pc_virus/wormvirus8837.gif

بسیاری از تهدیدات رایانه ای با انجام کارهای ساده واندکی آموزش ، قابل دفاع است. اما در مواجهه با دیگر تهدیدات ، نیاز به نرم افزار های مختلف امنیتی می باشد ، و در نهایت برخی نیاز به تخصص کافی در حوزه های خاص دارد.

برای پیشگیری، انتخاب سیستم عامل ایمن ضروری است. ویندوز که به عنوان شایع ترین سیستم عامل در کشور ما استفاده می شود ، عمده ترین هدف ویروس نویسان است. و نود در صد بدافزار ها این سیستم عامل را هدف قرار می دهند. و اگر بتوانیم با این سیستم عامل خطر زا خداحافظی کنیم و نمونه های ایمن مثل لینوکس و حتی سولاریس را انتخاب کنیم ، شاید دیگر بد افزارها برایتان مسئله ای خنده دار باشد!

 

اقدام مفید دیگر ، استفاده از مرورگرهای اینترنتی ایمن است. مرورگر استاندارد ویندوز (( Internet Explorer

 

به دلیل شیوع استفاده و عدم ایمنی کافی ، می تواند بسیار خطرناک باشد. در صورتی که به جای آن می توان از مرورگرهای ایمن تری مثل  Opera و Firefox    استفاده کرد.

مهدی حسینی بازدید : 226 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

هکر کیست؟

 

هکر به معنای نفوذگر است. هکر شخصی است که برنامه شبکه بندی کامپیوتر را می داند. و از این دانش جهت نفوذ به کامپیوترها و اطلاعات شخصی و محرمانه افراد استفاده می کند.

این اطلاعات می تواند شامل رمزهای عبور، مشخصات اطلاعات فردی، اطلاعات بانکی، عکس های خانوادگی وموارد دیگر باشد.

رکورد های لینوکس مطبوع ترین انتخاب برای هکر هاست. این انتخاب به دلیل ناشناس بودن و قدرت لینوکس است، وهکرها به لینوکس سیستم وابسته اند.

دو سیستم عاملی که هکرها از طریق آن نفوذ می کنند :

1 )     Back  Track                   2  )       Live Hacking

هما نطور که می دانید هک کردن تنها با نرم افزار نیست که اگر با نرم افزار انجام شود نامش کرک کردن است.

 

درباره ما
به سایت آموزش کامپیوتر | علم کامپیوتر خوش آمدید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 4,950
  • بازدید کلی : 490,550
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات

    http://up.pcscience.ir/view/2021487/MegaTech_929960.gif

    http://up.skinak.ir/view/1136334/2_118358.gif

    http://www.1000charge.com/gifbanner/1000Charge-120.gif

    http://up.pcscience.ir/view/1028009/ads2_0153273ef55abc7b4f17a5dead4fa9dc.png

    الکسا