loading...
آموزش کامپیوتر | علم کامپیوتر
تبلیغات

https://rozup.ir/view/1813141/C4ALLBANEER.IR.gif

http://up.skinak.ir/view/1136449/ADS1.png

http://uupload.ir/files/g5yp_tolooesobh.gif

آخرین ارسال های انجمن
مهدی حسینی بازدید : 614 سه شنبه 05 مرداد 1395 نظرات (0)

کارت شبکه  (NIC) :

به مجموعه رایانه های متصل به یکدیکر که می توانند سخت افزار، نرم افزار یا داده ها را به اشتراک با هم بگذارند شبکه گفته می شود. برای ایجاد شبکه بین دو یا چند رایانه هر رایانه باید لااقل به یک کارت شبکه مجهز باشد. کارت شبکه در واقع یک ترمینال یا پایانه برای هر رایانه است که از طریق اتصال این ترمینال با ترمینال سایر رایانه ها شبکه تشکیل می یابد.



http://up.pcscience.ir/view/1730836/9.jpg



‏وظایف کارت شبکه عبارتند از:
‏• برقراری ارتباط لازم بین کامپیوتر و محیط انتقال .

‏• تبدیل داده: داده ها بر روی گذرگاه (bus) کامپیوتر به صورت موازی حرکت می نمایند. نحوه حرکت داده ها بر روی محیط انتقال شبکه به صورت سریال است. ترانسیور کارت شبکه (یک ارسال کننده و یا دریافت کننده)، داده ها را از حالت موازی به سریال و بالعکس تبدیل می نماید.




به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


مهدی حسینی بازدید : 186 دوشنبه 04 مرداد 1395 نظرات (0)

مودم:

نام این قطعه از ترکیب کلماتModulator - DEModulator ‏ ساخته شده است. مودم که وسیله ای برای اتصال به اینترنت می باشد در واقع اطلاعات آنالوگ و دیجیتال را به یکدیگر تبدیل می کند. اگر بخواهید از طریق خط تلفن دو کامپیوتر را به هم متصل نمایید باید اطلاعات دیجیتالی درون رایانه منبع را تبدیل به سیگنال های آنالوگ کنید تا قابلیت انتقال از طریق خط تلفن را داشته باشند. این اطلاعات آنالوگ در رایانه مقصد دوباره به داده های دیجیتال و قابل فهم برای دستگاه تبدیل می شود. انواع مختلفی مودم بسته به نوع اینترنت وجود دارد که قدیمی ترین آن مودم تلفنی معمولی (Dial UP‏) می باشد.

‏در شکل بعدی دو نوع مودم داخلی (‏Internal) که داخل کیس نصب می شود و مودم خارجی (External)‏ که توسط رابط یو اس بی به کیس وصل می گردد را مشاهده می کنید.



http://up.pcscience.ir/view/1730559/8888888.jpg



‏مودم ای دی اس ال (ADSL)‏ و مودم بی سیم (Wireless) انواع دیگر آن هستند.




http://up.pcscience.ir/view/1730558/888888.jpg



به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 216 پنجشنبه 06 اسفند 1394 نظرات (0)

آشنایی با نرم افزار Bc Text Encoder
نرم افزار BC Text Encoder نرم افزاری کوچک و رایگان می باشد که به وسیله آن قادریم متن ها و نوشته های فارسی و یا انگلیسی را رمزنگاری کنیم تا دیگران توانایی خواندن آن را نداشته باشند و فقط با داشتن پسورد بتوانیم متن را رمزگشایی نماییم. لازم به ذکر است که این نرم افزار فقط از فایل های با پسوند TXT پشتیبانی می کند.
پس اگر متن مورد نظر ما فرمت دیگری دارد کافیست متن را در نرم افزاری مثل Notepad کپی کرده و سپس آن را با پسوند TXT ذخیره می کنیم ، نرم افزار BC text Encoder نیازی به نصب ندارد و برای اجرای آن کافیست فقط روی فایل BC Text Encoder.exe دبل کلیک کنیم.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 369 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

تایپ متن در ورد
دکمه راست به چپ right-to-left را فعال کنید و یک متن چند پاراگرافی را درون صفحه تایپ کنید . توجه داشته باشید که مکان نما پس از رسیدن به انتهای سطر به صورت خودکار به سطر بعد منتقل می شود و نیاز به زدن کلید Enter نیست .
اگر در انتهای یک سطر کلید Enter را فشار دهید مکان نما به ابتدای سطر بعد منتقل می گردد و سطر یا سطور قبلی تبدیل به یک پاراگراف می شوند.
برای تایپ علایمی مثل گیومه ،تنوین ،ویرگول،علامت سوال و... باید کلید shift را پایین نگه داشته و دکمه متناظر را فشار دهید .

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 326 یکشنبه 04 بهمن 1394 نظرات (0)

تنظیم صفحه در ورد
برای تعیین ابعاد وحاشیه های صفحه زبانه Page layout را فعال نموده و روی پیکان قاب page setup کلیک کنید تا پنجره تنظیمات آن ظاهر شود.
در زبانه Margins چهار گزینه top،Botton،left،وRight به ترتیب برای تنظیم حاشیه های بالا ،پایین،چپ،و راست صفحه کاربرد دارند. همچنین در قسمت orientation می توانید جهت قرارگیری صفحه را در یکی از حالت های خوابیده (Landscape) یا ایستاده (Portrait) تنظیم کنید.
در زبانه paper هم می توانید یکی از اندازه های استاندارد موجود را انتخاب کرده و یا اینکه طول و عرض صفحه مورد نظر را به صورت دستی وارد نمایید.
در انتهای اغلب پنجره های برنامه ، دکمه ای تحت عنوان Default وجود دارد که تنظیمات فعلی پنجره را به عنوان تنظیمات پیش فرض برنامه منظور می کند.

 

 

به ادمه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 189 شنبه 03 بهمن 1394 نظرات (0)

ایجاد سند خام
برای ایجاد یک صفحه سفید جدید،روی زبانه File و سپس گزینه New کلیک کنید.سپس در پنجرهای که ظاهر می شود ابتدا گزینه Blank Document را انتخاب و در نهایت روی دکمه create کلیک نمایید.
به این ترتیب یک صفحه سفید ظاهر می شود و در نوار دکمه های ویندوز که در پایین صفحه نمایش قرار گرفته ، یک دکمه جدید ایجاد می گردد . 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 317 یکشنبه 27 دی 1394 نظرات (0)

ترفند ویندوز : نوشتن حروف کشیده فارسی
احتمالا شما هم متن هایی دیده اید که در آن از حروف کشیده فارسی استفاده شده باشد. حروف کشیده فارسی علاوه بر زیبایی متن برای دیگران جالب می باشد اگر شما هم دوست دارید متن دلخواه خود را بصورت کشیده بنویسید ترفند ساده زیر را بخوانید:
برای این کار: به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 359 دوشنبه 21 دی 1394 نظرات (0)

ترفند ویندوز : کیبورد مجازی و شکلک های جذاب و متنوع
اگر صفحه کلید سیستم تان خراب شده و یا از تایپ دستی با صفحه کلید خسته شده اید در این ترفند با ما همراه باشید. با انجام این ترفند صاحب یک صفحه کلید مجازی می شوید. با استفاده این صفحه کلید علاوه بر تایپ حروف و اعداد می توانید از شکلک های جذاب و متنوع آن در تایپ متون و یا در محیط هایی مانند چت استفاده کنید ناگفته نماند که کاربرد اصلی این صفحه کلید برای تبلت ها و لپ تاپ های جدیدی است که دارای صفحه لمسی هستند.
برای اجرای این صفحه کلید بر روی یک قسمت خالی از نوار وظیفه کلیک راست کرده و از منوی Toolbars گزینه touch keyboard را تیک بزنید.
حال مشاهده خواهید کرد که یک آیکن کوچک روی نوار وظیفه ایجاد می شود. با کلیک بر روی این آیکن یک صفحه کلید مجا ویژگی های یک صفحه کلید واقعی و با امکانات بیشتر روی صفحه دسکتاپ اجرا می شود.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 189 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)

اضافه کردن اطلاعات به یک فایل فشرده ی موجود

گاهی اوقات لازم است که اطلاعات جدیدی به یک فایل فشرده موجود در هارد دیسک اضافه شود. به عبارت دیگر نمی خواهیم که اطلاعات جدید در قالب یک فایل فشرده جدیدی قرار بگیرند بلکه می خواهیم این اطلاعات را در یک فایل فشرده ای که قبلا ان را ایجاد کرده ایم، بگنجانیم. البته مهم نیست که این اطلاعات جدید از چه نوعی باشند. این اطلاعات جدید نیز با اضافه شدن به فایل فشرده موجود اضافه خواهند شد.

برای انجام این عمل روش های مختلفی وجود دارد که به توضیح دو روش ساده می پردازیم:

روش اول: ابتدا فایل ها و پوشه ها ی مورد نظر را انتخاب می کنیم. حال روی یکی از این فایل های انتخابی ، دکمه ی سمت چپ موس را نگه داشته و در همین حالت، اشاره گر موس را به روی فایل فشرده موجود انتقال می دهیم.

در این حال علامت + در زیر نمایشگر موس ظاهر می شود و فایل فشرده HighLight می شود. در همین وضعیت دکمه چپ موس را رها می کنیم. با این کار اطلاعات انتخابی ما  به فایل فشرده ی مورد نظر اضافه می شود.

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...

مهدی حسینی بازدید : 210 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (0)

گذاشتن پسورد بر روی فایل فشرده

برای اعمال پسورد روی فایل های فشرده دو راه وجود دارد.

راه مناسب تر: روش دوم فشرده سازی فایل ها (که قبلا ذکر شد) را دنبال می کنیم تا به پنجره Archive name and parameters برسیم.

حال مراحل زیر را انجام می دهیم:

1- در این پنجره سربرگ Advanced را انتخاب می کنیم.

مهدی حسینی بازدید : 398 چهارشنبه 18 آذر 1394 نظرات (0)

ذخیره سازی سند در ورد

 

 

تا وقتی که متن تایپ شده را در بر روی هارد دیسک سخت رایانه ذخیره نکرده اید، اطلاعات تنها در حافظه موقت سیستم وجود دارند و قطع ناگهانی برق یا یک مشکل نرم افزاری به از دست رفتن زحمات شما منجر خواهد شد. بنابراین پس از تایپ چند سطر حتما سند را ذخیره ((Save کنید.

برای انجام این کار روی زبانه فایل کلیک نموده و گزینه Save را انتخاب نمایید. در پنجره ای که باز می شود با استفاده از آیکون My Computer و لیست باز شونده Save in به محل مورد نظر برای ذخیره سازی فایل بروید.

سپس در نوار ابزار File Name ، نام در نظر گرفته شده برای فایل را به فارسی یا انگلیسی تایپ نمایید. حال منوی Save As Type را باز کرده و یکی از فرمت های موجود را انتخاب نمایید. فرمت پیش فرض ورد 2010 ، docx است و در مقایسه با فرمت doc حجم کمتری دارد اما توسط ورد 2003 و نسخه های پیش از آن شناسایی نمی شود.

اگر می خواهید این فایل در نسخه های قبلی مثل ورد 2003 هم قابل مشاهده و ویرایش باشد، از منوی Save As Type گزینه Word 97 – 2003 Document را انتخاب کنید.

پس از فشردن دکمه Save فایل ذخیره می شود و نام سند در پنجره عنوان برنامه ظاهر می گردد.

 

مهدی حسینی بازدید : 226 چهارشنبه 11 آذر 1394 نظرات (0)

تاریخچه اندروید

اندروید تاریخچه جالبی دارد و با دقت در آن می توان مسیر آینده و چشم انداز آن را متصور شد. رویداد های کلیدی در چند سال اخیر را می توان به ترتیب زیر بر شمرد:

۲۰۰۵، گوگل شرکت اندروید را خریداری نمود. دنیا بر این باور بود که gPhone به زودی معرفی خواهد شد.

برای مدتی همه چیز به آرامی پیش می رفت.

۲۰۰۷، اتحادیه Handest Open شکل گرفت و اندروید بطور رسمی اپن سورس شد.

،۲۰۰۸ نسخه SDK1.0 اندروید منتشر شد. در فاصله کوتاهی پس از آن ، گوشی G1 ساخت کمپانی HTC با همکاری T-Mobile به بازار معرفی شد.

۲۰۰۹ ، سال تکثیر دستگاه های اندرویدی بود. و نسخه های جدید آن منتشر شدند:

Cupcake (Android1.5)

 


Donut (Android 1.6)

 

 

 

    Eclair (Android ۲.۰ و Android 2.1)

 

در این سال بیش از ۲۰ نوع دستگاه اندروید را اجرا می کردند.

۲۰۱۰، اندروید پس از BlackBerry به عنوان دومین پلتفرم گوشی هوشمند در دنیای تجارت شناخته می شد Froyo (Android 2.2)  منتشر شد و تا آن سال بیش از   ۶۰نوع دستگاه از اندروید استفاده می کردند.

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 232 سه شنبه 10 آذر 1394 نظرات (0)

آموزش ورد ۲۰۱۰ شخصی سازی محیط

 

 

 

بسته با نوع کاری که با ورد انجام می دهید ، می توانید محیط برنامه را مطابق نیازتان تغییر داده و اصطلاحا آنرا Customize یا شخصی کنید . برای تغییر در آیکن های نوار دسترسی ، روی مثلث انتهای آن کلیک نمایید . و گزینه های دلخواه را تیک بزنید. با تیک زدن عبارت  BelowShow نوار دسترسی زیر نوار ابزار نمایش داده می شود.

 

 

برای ظاهر کردن خط کش های افقی و عمودی کنار صفحه که میزان حاشیه ها یا تو رفتگی ها را نشان می دهند ، در زبانه View گزینه Ruler را تیک بزنید.

 

 

محیط ورد ۲۰۱۰ در حالت پیش فرض سیاه رنگ است.برای تغییر رنگ محیط برنامه ومشاهده سایر قابلیت های شخصی سازی ،روی زبانه File کلیک نموده وگزینه options را انتخاب کنید.

 


به ادامه مطلب مراجعه کنید...

مهدی حسینی بازدید : 365 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (1)

معرفی نرم افزار WinRAR

 WinRARنام نرم افزاری بسیار معروف و قدرتمند در زمینه ی فشرده سازی و باز نمودن فایل های فشرده می باشد . این نرم افزار از امکانات و ویژگی های گسترده ای برخوردار بوده که با آن می توان فایل های فشرده را مدیریت نمود . از نظر سرعت ومقدار فشرده سازی ، WinRAR نسبت به سایر نرم افزار های مشابه (به طور مثال (Win Zip بهتر عمل می کند. این ویژگی باعث می شود که فضای کمتری از هاردیسک اشغال شده و در ضمن نقل و انتقال آن ها در اینترنت سریع تر صورت بگیرد.

 

 

http://up.pcscience.ir/view/1024241/502662.ashx.jpg

 

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 205 یکشنبه 08 آذر 1394 نظرات (0)

 

 

فشرده سازی DATA (داده)

 

فشرده سازی اطلاعات همیشه برای کاربران کامپیوتر مهم بوده است. این کار هم باعث افزایش سرعت انتقال فایل ها از اینترنت و شبکه ها و هم در استفاده از فضای ذخیره سازی ما صرفه جویی میکند . با کمک تکنیک های فشرده سازی می توانید حجم فایل های موجود در کامپیوترتان را به کسری از حجم قبلی کاهش دهید و فضای بیشتری برای ذخیره سازی فراهم کنید.

 

 

 

معرفی فرمت های مختلف فشرده سازی

امروزه نرم افزارهای مختلف با پسوند ها و فرمت های مختلفی جهت فشرده سازی اطلاعات به وجود آمده که هر کدام از آن ها با الگوریتم ها و محاسبات پیچیده ی ریاضی اقدام به این عمل مفید می نمایند . بسیاری از این فرمت ها در سیستم عامل های دیگری مانند لینوکس ، یونیکس و... مورد استفاده قرار می گیرند ولی ما، در این بخش به معرفی فرمت فایل هایی می پردازیم که علاوه بر این سیستم عامل ها در سیستم عامل محبوب ویندوز نیز مورد استفاده قرار می گیرد واکثر افرادی که با کامپیوتر سروکار دارند روزانه با آن مواجه می شوند.

 

 

ZIPوRAR

دو فرمت بسیار معروف در دنیای فشرده سازی وجود دارند که هر کدام به نوعی و با تکنیک خاصی اقدام به فشرده سازی می کنند. لازم به ذکر است که فرمت   ZIP قدیمی تر از RAR بوده وگاهی از نظر فشرده سازی بهتر عمل می کند. اگر چه فرمت RAR دارای قابلیت های بیشتری نسبت به ZIP می باشد که در ادامه به بررسی این قابلیت ها خواهیم پرداخت.

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

مهدی حسینی بازدید : 427 جمعه 06 آذر 1394 نظرات (0)

شیوه تنظیم اینترنت ایرانسل

 

برای استفاده از اینترنت ایرانسل، ابتدا باید تنظیمات گوشی یا تبلت خود را ویرایش کنید.

 

برای این کار، ابتدا به تنظیمات دستگاه خود رفته، و به قسمت بیشتر یا more  بروید.

 

 

 

 

 

 

 
 

به قسمت شبکه های تلفن همراه یا  Mobile Networks  بروید.

 


 

 

 

پنجره ای زیر ظاهر می گردد.

 


 

 

به قسمت نام های نقاط دسترسی یا Access Point Name  بروید.

به قسمت جدیدی وارد می شوید.

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...

مهدی حسینی بازدید : 210 جمعه 29 آبان 1394 نظرات (1)

 

 

 مقابله با بد افزارها و ویروس ها


http://www.picturesanimations.com/p/pc_virus/wormvirus8837.gif

بسیاری از تهدیدات رایانه ای با انجام کارهای ساده واندکی آموزش ، قابل دفاع است. اما در مواجهه با دیگر تهدیدات ، نیاز به نرم افزار های مختلف امنیتی می باشد ، و در نهایت برخی نیاز به تخصص کافی در حوزه های خاص دارد.

برای پیشگیری، انتخاب سیستم عامل ایمن ضروری است. ویندوز که به عنوان شایع ترین سیستم عامل در کشور ما استفاده می شود ، عمده ترین هدف ویروس نویسان است. و نود در صد بدافزار ها این سیستم عامل را هدف قرار می دهند. و اگر بتوانیم با این سیستم عامل خطر زا خداحافظی کنیم و نمونه های ایمن مثل لینوکس و حتی سولاریس را انتخاب کنیم ، شاید دیگر بد افزارها برایتان مسئله ای خنده دار باشد!

 

اقدام مفید دیگر ، استفاده از مرورگرهای اینترنتی ایمن است. مرورگر استاندارد ویندوز (( Internet Explorer

 

به دلیل شیوع استفاده و عدم ایمنی کافی ، می تواند بسیار خطرناک باشد. در صورتی که به جای آن می توان از مرورگرهای ایمن تری مثل  Opera و Firefox    استفاده کرد.

مهدی حسینی بازدید : 205 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (1)



قلم هوشمند vitastiq

با کمک این قلم می توانید از نرمال بودن میزان ویتامینها واملاح معدنی در بدنتان آگاه شوید ودر صورت لوزوم به پزشک مراجعه نمایید.


دستگاهی به نام Vitastiq طراحی شده این دستگاه قادر است ۳۰ ویتامین و املاح مورد نیاز بدن را اندازه گیری کند.


این قلم هوشمند دارای رویه تمام استیل ، به طول 146 میلی متر وقطر 18میلی متر می باشد. قلم مذکور توسط یک کابل به گوشی هوشمند شما متصل می شود ونرم افزار مربوطه شما را قادر می سازد تا در یک زمان پروسه بهبود خود را برای تک تک ویتامین ها و عناصر ضروری بدن مشاهده نمایید.

 

 

 

http://www.lifeadvancer.com/wp-content/uploads/2015/02/A-Sleek-Pen-Knows-All-About-Vitamins-In-Your-Body.jpg

 

مهدی حسینی بازدید : 197 دوشنبه 25 آبان 1394 نظرات (0)

 

تغییر رمز عبور ایمیل Yahoo

 

 (1رفتن به سایت اصلی یا هو .wWw.yahoo.com

(2 وارد ایمیل باکس خود شوید.

3) در گوشه سمت چپ بالا اسم شما با پیشوند Hi دیده میشود ودر گوشه سمت چپ آن یک فلش کوچک وجود دارد بر روی آن کلیک نمایید.

4) از منوی ظاهر شده  Account info را انتخاب کنید.

5) در این صفحه در قسمت Password رمز عبور فعلی را وارد می کنیم وContinue را کلیک می کنیم.

6) به صفحه ای وارد می شویم که میتوانیم رمز عبور را تغییر دهیم.

درباره ما
به سایت آموزش کامپیوتر | علم کامپیوتر خوش آمدید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 112
  • کل نظرات : 45
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 70
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 4,945
  • بازدید کلی : 490,545
  • کدهای اختصاصی
    تبلیغات

    http://up.pcscience.ir/view/2021487/MegaTech_929960.gif

    http://up.skinak.ir/view/1136334/2_118358.gif

    http://www.1000charge.com/gifbanner/1000Charge-120.gif

    http://up.pcscience.ir/view/1028009/ads2_0153273ef55abc7b4f17a5dead4fa9dc.png

    الکسا